Uw auto herstel ik uiterst zorgvuldig. Ik verwijder zo veel mogelijk de roest en verberg het zeker niet door hier een plaatje overheen te zetten. Het netjes uitslijpen van roest en het daarna behandelen van de gelaste delen kost iets meer werk en tijd maar zorgt wel voor een resultaat waar u vele jaren geen roest meer hoeft te verwachten.
In onderstaand foto’s ziet u hoe grondig ik uw auto aan ga pakken. Als voorbeeld voor mijn werkwijze dient de auto van een klant die bij mij kwam met een auto die afgekeurd was vanwege roest in de dorpel.


Het plekje van 5x5cm is inmiddels gegroeid naar een stuk roest van 40x10cm.
Vervolgens slijp ik de roest ruim uit , ook de dubbele rand waar vaak roest tussen zit slijp ik weg. Nu blijft er alleen maar schoon staal over. Dit is weer een goede basis om verder te gaan met de reparatie.

Het is cruciaal dat de roest allemaal weg is. Op de foto is het goed te zien dat alles nu weer geheel roestvrij is. Het gat is op deze foto is ongeveer 48cm x12cm.

Voor APK laswerkzaamheden zijn er bepaalde minimale eisen , ik ben natuurlijk op de hoogte van deze eisen . Op bovenstaande foto is te zien dat ik gaatjes heb gemaakt in het nieuwe plaatwerk , deze gaatjes moeten elke 2 cm dichtgelast worden. Op onderstaande Foto ziet u dat het plaatwerk helemaal doorgelast is. Dit is geen minimale eis van de APK maar ik vind het wel beter.

Het is voor de APK niet noodzakelijk om de lasjes netjes af te slijpen , maar het is wel een stuk netter.

Het laswerk zit er op, nu is het belangrijk om te zorgen dat deze reparatie zo lang mogelijk goed blijft. Ik begin om het blanke staal een goede roestwerende grondlaag te geven. Deze grondlaag moet ongeveer 20 min drogen.

Vervolgens breng ik een antisteenslag laag aan , bij deze dorpel is dat ook af fabriek zo. Mijn doel is om het zoveel mogelijk in originele staat terug te brengen. Deze laag heeft een droogtijd van ongeveer 30 min.

Daarna komt de overspuitbare tectyl er nog overheen en is de dorpel aan de buitenkant optimaal beschermd.


De binnenkant van het gelaste deel moet ook behandeld worden. Hiervoor gebruik ik ML Tectyl. Ik boor een klein gaatje en met een slang aan met een speciaal sproeikopje vernevel ik de Tectyl tot in elke hoek van de holle ruimte.


In de prijs die ik met u afspreek zit de hierboven getoonde werkwijze standaard inbegrepen. Alles is inclusief lasdraad, plaatmateriaal en middelen die ik gebruik. Er zijn dus geen verrassingen achteraf. Dat beloof ik.
Let op: Als er plaatdelen overgespoten moeten worden, werk ik het gelaste deel af met een epoxy. Dat is een dikke grondlaag waarmee elke spuiter uit de voeten kan.
Overtuigd? Neem dan contact met mij op om een afspraak te maken. Dan maak ik ook uw auto weer helemaal netjes.